Pages

Thursday, January 28, 2010

Majlis Muhadhoroh

MAKTAB MAHMUD POKOK SENA, Langgar 23 Jan. - Hari ini merupakan hari ganti persekolahan sempena 2 Ramadhan yg akan bercuti pada 12 Ogos nanti..Majlis ini merupakan majlis kali pertama yg diadakan pada tahun 2010..

Kehadiran pelajar adalah diwajibkan pada hari ini. Majlis ini diadakan bagi mencungkil bakat pelajar-pelajar ma'ahad di samping membentuk wawasan dalam diri mereka..Majlis dimulakan pada pukul 8.30 pagi di dewan MMPS..Banyak persembahan yang disertai oleh pelajar-pelajar,antaranya ialah nasyid, pidato, sajak dan syair..setiap kelas perlu menghantar setiap wakil untuk menyertai persembahan pada hari ini..

Alhamdulillah majlis ini berjalan dengan lancarnya dengan bantuan urusetia majlis dan pelajar-pelajar MMPS sendiri..Komitmen dalam memberi kerjasama cukup memuaskan hati guru-guru berbanding tahun lepas..Harapan semua agar majlis ini dapat diadakan lagi pada masa akan datang..mungkin lebih baik daripada majlis ini..yang paling penting adalah sikap kerjasama oleh semua pihak..

Majlis Muhadhoroh ini diraikan bersama Majlis Perpisahan Cikgu Mazliza dan Cikgu Fairuz yg terpaksa dipindahkan ke Maktab Mahmud lain..Majlis ini diakhiri dengan bacaan doa oleh Ustaz Abd Halim,kemudian pelajar bersalam-salaman dgn guru-guru..Majlis bersurai pada pukul 1.00 tengahari..Jadikan ia sbg satu knangan majlis yg pertama untuk memulakan detik tahun 2010..

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP