Pages

Thursday, January 28, 2010

Orientasi Tingkatan Satu 2010

MAKTAB MAHMUD POKOK SENA, Langgar 13/14 Jan. - Semua pelajar tingkatan satu sesi 2010 dikumpulkan untuk terlibat dalam minggu orientasi form 1 atas kerjasama Ustaz Firdaus dan guru-guru kelas tingkatan 1 serta pengawas tingkatan 6 sebagai fasilitator kepada adik-adik..

Orentasi ini berjalan selama 2 hari dgn jayanya. Program ini adalah bertujuan untuk mengenalkan pelajar-pelajar tingkatan 1 tentang Maktab Mahmud Pokok Sena dengan lebih mendalam. Di samping itu program ini juga bertujuan untuk mendedahkan pelajar-pelajar tentang sejarah sekolah ini serta peraturan yg harus di ikut oleh pelajar-pelajar yang bergelar pelajar MMPS..

Ustaz Abd Rahim telah menyusun pelbagai aktiviti yg menarik. Antaranya ialah taaruf berkelompok untuk memberi keupayaan kepada pelajar-pelajar untuk berkenal-kenalan dan ikut arahan yg diberikan kpd mereka. Selepas itu,mereka diberi kump masing-masing untuk melakukan latihan dlm kumpulan bagi membincangkan kisah akibat salah pergaulan..tujuannya adalah untuk membentuk pelajar-pelajar disini drpd salah memilih kawan apabila berada di sini. Seterusnya,mereka diisi dgn satu permainan yg memerlukan semangat kerjasama dlm kumpulan.

Hari kedua program orentasi tersebut,pihak penganjur mengadakan satu explorace mengelilingi satu maktab mahmud pokok sena ini. Aktiviti ini adalah bertujuan untuk mendedahkan identiti maktab mahmud pokok sena kepada pelajar-pelajar. Program ini diakhiri dgn persembahan oleh setiap kumpulan.

Harapan agar pelajar tingkatan satu dapat mengubah suasana MMPS menjadi maahad yang terbaik diantara maahad. InsyaAllah..

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP