Pages

Thursday, January 28, 2010

Temuduga Pengawas

MAKTAB MAHMUD POKOK SENA, Langgar 26 Jan. - Banyak perkara baru yang harus disusun semula oleh sekolah selepas bermulanya sesi 2010. Perkara utama ialah Badan Pengawas dan Tatatertib.

Pengawas merupakan organisasi kedua yang paling penting dalam sekolah untuk menolong guru-guru dan pihak sekolah bagi mengawal disiplin sekolah di MMPS. Oleh sebab pengawas yang tahun lepas pergi meninggalkan sekolah ini, maka badan pengawas tidak cukup ahli untuk mengawal sekolah ini.

Pada hari ini telah diadakan pemilihan pengawas dari setiap tingkatan..di MMPS, pengawas hanya akan dilantik dari kalangan tingkatan 3, 4, 5 dan 6 sahaja. Ramai pelajar yang telah ditemuduga untuk pemilihan pengawas layak dan sesuai..pemilihan dibuat oleh guru-guru pengawas sendiri..antaranya ialah Ust Firdaus, Ustaz Abd Rahim, Ust Izuan, Ustzh Aminah, Ustzh Zuraina dan beberapa orang lagi guru.

Harapan pihak sekolah kepada pengawas yang dilantik dan pengawas yg masih menjadi pengawas sekolah dapat memberi komitmen yang jitu kepada pihak sekolah..dan cuba untuk menjaga nama baik sekolah..MMPS

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP