Pages

Tuesday, March 30, 2010

Aktiviti Gotong-Royong

MAKTAB MAHMUD POKOK SENA, Langgar 6 Mac - Pada hari sabtu iaitu hari ganti persekolahan sempena PMR. Pihak pentadbiran Maktab Mahmud Pokok sena telah mengadakan aktiviti gotong-royong perdana yang julung-julung kali diadakan pada tahun ini.

Aktiviti ini bermula seawal pagi persekolahan dan semua pelajar diwajibkan terlibat..Ada juga beberapa orang guru mengawal keadaan pada hari itu.

Setiap kelas wajib menyibukkan diri membersih kelas masing-masing..ada sebahagian kelas mengecat kelas untuk menyerikan lagi kelas mereka serta mengemas apa yang patut untuk keceriaan kelas masing-masing.

Pelajar juga dibahagikan kepada beberapa kumpulan untuk membersih kawasan sekolah selain kelas.Antara kawasan yang menjadi tumpuan adalah surau,perpustakaan,bilik guru,kawasan belakang dan hadapan sekolah.

Pada hari tersebut juga, Persatuan Keceriaan Sekolah telah melancarkan "BUMI HIJAU" dengan menanam tumbuh-tumbuhan di sekitar sekolah dan menjadi tanaman tersebut sebagai landskap sekolah.

Boleh dikatakan para pelajar yg hadir memberi kerjasama yg memberangsangkan bg menjayakan aktiviti gotong-royong ini.Bagi pelajar yg tidak hadir,Ustaz Firdaus telah mengambil tindakan kepada mereka pada keesokan harinya..

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

Blog ini merupakan laman rasmi Buletin MMPS yang diletakkan di bawah seliaan Unit Penerangan Badan Pengawas dan Tatatertib MMPS 2010.
Segala cadangan saranan boleh email kepada buletinmmps@gmail.com

Dokumen Pengawas

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP