Pages

Tuesday, March 30, 2010

Induksi Nuqaba'

MAKTAB MAHMUD POKOK SENA, Langgar 5 Mac - Jabatan Nuqaba' MMPS telah mengadakan satu program kepada para naqib dan naqibat untuk memantapkan lagi kemahiran bagi mengendalikan sesuatu kumpulan usrah..

Program ini bermula pada pukul 8 pagi yang dimulakan dengan slot pertama bersama Cikgu Najwa( kaunselor MMPS ) yang bertajuk "Komunikasi Berkesan"..Para Nuqaba' diajar untuk berkomunikasi dgn cara yang betul semasa berhadapan dengan adik2 usrah..Komunikasi merupakan item yg sangat penting dalam diri setiap individu untuk bersemuka dgn org lain..Komunikasi ini dimaksudkan sbg proses penyampaian atau pemindahan mesej dari seorang kepada orang lain..

Selepas itu,slot yg kedua mengenai penyelarasan usrah dikendalikan oleh ustaz Abdul Rahim..dalam slot ini para nuqaba' diserahkan silibus buku usrah untuk digunakan semasa menjalankan usrah setiap minggu..Seterusnya para nuqaba' dibahagikan kumpulan untuk membincangkan aktiviti yg hendak dimasukkan setiap kali diadakan usrah..

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

Blog ini merupakan laman rasmi Buletin MMPS yang diletakkan di bawah seliaan Unit Penerangan Badan Pengawas dan Tatatertib MMPS 2010.
Segala cadangan saranan boleh email kepada buletinmmps@gmail.com

Dokumen Pengawas

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP