Pages

Saturday, February 26, 2011

Kemuncak Sukan MMPS 2011







Maktab Mahmud Pokok Sena, Langgar 16 Februari 2011 - Berlangsungnya temasya kemuncak sukan bagi Maktab Mahmud Pokok Sena, Majlis temasya sukan tersebut disertai oleh para penuntut ilmu MMPS dan bersama guru-guru MMPS.

Seperti biasa, terdapat seribu satu aktiviti menarik yang dianjurkan sepanjang temasya sukan tersebut namun kali ini berbeza sedikit apabila acara merentas desa tidak berlangsung pada hari kemuncak seperti tahun-tahun sebelumnya namun berlangung pada hari isnin bertarikh 14 Februari.

Antara aktiviti-aktiviti menarik yang berlangsung sepanjang sukan tersebut ialah pertandingan bola sepak, takraw, pingpong dan banyak lagi. Aktiviti bagi pelajar putera dilangsungkan di Padang Taman Seri Kota manakala bagi pihak puteri pula dilangsungkan di Padang MMPS.

Hari kemuncak tersebut diserikan lagi dengan perlawanan bola sepak antara pelajar tingkatan 6 putera dan guru-guru lelaki dan keputusan perlawanan tersebut dimenangi oleh pasukan guru dengan kemenangan 2 berbalas 0. Selain itu, aktiviti sukaneka juga dianjurkan bagi pelajar bawah 15 tahun dan diberi peluang juga kepada pelajar tingkatan 6 untuk bersama-sama menyertainya. Sebahagian daripada sukaneka yang dijalankan ialah tiup belon sampai pecah, lari dalam guni, boling buah 'nyok', basikal lambat dan banyak lagi.

Berikut ialah antara gambar- gambar sepanjang temasya sukan tersebut:




Lari dalam guni, kelihatan dalam gambar ustaz Sofi (kanan sekali)




Antara hadiah yang bakal dibawa pulang oleh para pemenang




Form 6 sebahagian besar adalah urusetia temasya




Abang Li (Zuhaili form6) bersama Ustaz Aminuddin




Ustaz Khairuzi khusyuk melihat anak-anak didiknya beraksi

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

Blog ini merupakan laman rasmi Buletin MMPS yang diletakkan di bawah seliaan Unit Penerangan Badan Pengawas dan Tatatertib MMPS 2010.
Segala cadangan saranan boleh email kepada buletinmmps@gmail.com

Dokumen Pengawas

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP